Beter laat dan nooit, zegt men wel eens. Maar goed, dan moet je wel met een spetterend ontwerp komen als autofabrikant. En wat doet Lexus? Ze nemen een strak gelijnde IS, zagen het dak eraf en plakken er een dikke kont op om het klapdak te kunnen huisvesten. Een gemiste kans.
 
Het aluminium, driedelig klapdak opent of sluit in 21 seconden. Wie met het dak open rijdt, houdt volgens de fabrikant nog behoorlijk wat litertjes aan stouwruimte over, dankzij de compacte constructie. Fout! Dankzij de dikke kont. 
 
Voor de aandrijving van de IS 250C zorgt een 2,5-liter V6-motor, goed voor 208 pk. Het vermogen wordt via een zestraps automaat aan de achterwielen overgedragen. Lexus heeft uitgebreid aandacht besteed aan het rijcomfort. Met het dak dicht zou je in de coupé-cabriolet qua windgeruis en vibraties geen verschil merken met de IS sedan.

Reacties

Meer van TopGear