Wie zit er in Europa op Infiniti te wachten? Die vraag kan alleen worden beantwoord op het moment dat duidelijk is welke modellen zullen worden gevoerd. In Genève geeft de luxe divisie van Nissan de aftrap voor Europa met drie auto’s die zo uit het bestaande programma zijn geplukt. En dan begint al enige scepsis te groeien.
 
De Infiniti EX37 is een SUV, daar kunnen we niet omheen, ook al roept het merk doodleuk dat het om de eerste, compacte coupé crossover gaat. Gewoon vergeten die omschrijving en het op een SUV houden. Het ontwerp is multifunctioneel, oftewel ieder logo van een Amerikaans, Japans of Koreaans merk past er op. Infiniti heeft in Europa geen imago en dat is volgens deskundigen altijd beter dan een slecht imago. De EX37 heeft een 3,7-liter V6-motor goed voor 310 pk.
 
Maar Infiniti wedt niet op één paard. Op dezelfde technische basis als de EX37 komt er ook de G37 sedan en G37 Coupé. Typisch auto’s die zijn afgestemd op de Amerikaanse markt waar we in West-Europa beslist niet op zitten te wachten. Als Infiniti het van deze modellen moet hebben, bovendien nog helemaal zonder diesel, dan is bij voorbaat al te voorspellen dat het een verloren race is.
 
Natuurlijk moeten we het merk de kans bieden in Europa een markt op te bouwen. Op het gebied van kwaliteit, afwerking en rijgedrag zal er weinig mis mee zijn. En natuurlijk zit er een nieuwe 3-liter V6 diesel in de pijplijn uit de Renault-Nissan-samenwerking. Dus we laten ons graag verrassen!

Reacties

Meer van TopGear